Jätkame oma veebiplatvormi koosloomeblogi seeriaga ja täna tutvustame teile meie veebiplatvormi meeskonda.
Igaks juhuks tuleb kohe ka ära märkida Proovikivi veebiplatvormi all ei mõtle me praegust veebilehte – see sai loodud ajutisena (WordPressi baasil) selleks, et saaksime infot jagada ja mõningaid ideid valideerida. Proovikivi veebiplatvorm saab olema tehniliselt ja kontseptsuaalselt palju keerukam ning seetõttu on ka selle arendamine mahukam. See on ühtlasi põhjus, miks osaleme Tallinna Ülikooli, HITSA ja Startup Estonia koosloome pilootprogrammis. Kogu koosloome kogemus on meeskonna jaoks põnev väljakutse!
Meeskonna struktuur ja rollid
Meie platvormi meeskonnas on inimesed, kellel on erinevad oskused ja roll. Laias laastus võiks nad jagada kolme gruppi: meeskonna juht, platvormi disainerid ja programmeerijad ehk tehniline pool. Kõik, mis puudutab ärimudeli ja kontseptsiooni arendamist – sellega tegeleb Proovikivi meeskond tervikuna ja eriliselt juhib meil platvormi kontseptsiooni arendust Maarja. Täna tutvustame aga neid liikmeid, kes tegelevad konkreetsemalt platvormi disaini ja tehnilise poolega ning selleks on hea teada ka mõningaid mõisteid:
UX ehk user experience ehk kasutajakogemus – kõik see, mida kasutaja kogeb, platvormi funktsionaalsus (eesmärkidest lähtuvalt) ja mugavus kasutaja jaoks
UI ehk user interface ehk kasutajaliides – kõik see, mida kasutaja veebilehel näeb
Gamification ehk mängustamine – see on vajalik selleks, et kasutajaid motiveerida ning luua huvitavam, sh hariduslikum kogemus
Arendajad / programmeerijad jagunevad omakorda: näiteks backend ehk platvormi nö tagumine poolt, mis paneb platvormi toimima, ja frontend ehk esimene pool, mida inimesed näevad.
Kes meil siis meeskonnas on?
Jodee Lim
Roll: UX disainer
Jodee on algselt pärit Singapurist, õppinud inseneeriat, ärijuhtimist, turundust ja ristmeediat. Tal on mitmeaastane kogemus mittetulundusorganisatsioonides töötamisega nii koolitus- kui ka vaimse tervise valdkonnas. Proovikivi raames on tal eriline huvi disainida platvormi kasutajakogemust (UX ja UI) suunatuna kestliku arengu eesmärkide (KAE-d) saavutamisele nii, et see aitaks luua partnerlusi, mis aitaksid saavutada tema jaoks eriliselt 5 olulist KAE-d: kvaliteetne haridus, kliimamuutustega tegelemine, jätkusuutlikud linnad, ebavõrdsuse vähendamine riigi sees ja riikide vahel ning ringmajanduse loomine. Veel pakub Jodeele huvi võtmepartnerite kaasamine valitsusest ja erasektorist, haridus- ja noorsootöö valdkonnast. Samuti on Jodee seda meelt, et projektipõhine õpe kui õpilase-keskne pedagoogiline lähenemine aitab õpilastel saada sügavamaid teadmisi läbi päriseluliste väljakutsete lahendamise ja probleemide aktiivse uurimise.
Vishnu Raj
Roll: UX, UI disainer
Vishnu on Tallinna Ülikooli magistrant inimese-arvuti interaktsiooni alal. Vishnu on väga huvitatud digitaalsete toodete ja teenuste “humaniseerimisest”. Tal on kogemus lahenduste disainimisel haridus ja sotsiaalse kaasatuse valdkonnas Indias. Ta oli osa meeskonnast, mis disainis e-õppe rakenduse nimega mindspark.in, mida kasutatakse laialdaselt India koolides. Ta on panustanud ka kaas-disainerina õpilastele mõeldud aktiivseks kodanikuks kasvamise ja juhtimisoskuste programmi, kus ta kasutas disainmõtlemist kui tööriista, et arendada õpilastes probleemilahendamisoskust. Proovikivi platvormi disainile lisaks uurib Vishnu programmi raames ka seda, kuidas disainmõtlemise tööriistad saaksid projektipõhise õppe protsessis olla toetavaks pedagoogiliseks vahendiks. Vabal ajal meeldib Vishnule maalida vesivärvidega, illustreerida ja lugeda.
Michaela Engström
Roll: UX disainer ja uurija
Michaela on lõpetanud bakalaureuse psühholoogia alal ning teeb hetkel magistrit inimese ja arvuti interaktsiooni alal. Ta on ka õppinud kunstiteraapiaid ning omab mitmekülgset kogemust värbamise alal, kuid kõige rohkem pakub talle huvi just disain, kasutajakogemuse disain ning selle uurimine. Michaela’l on eriliselt suur roll Proovikivi kasutajakogemuse intervjuudes ning ta on õpilaste vaieldamatu lemmik.
Shao Chieh Chang
Roll: UI & mängustamine
Shao on Tallinna Ülikooli magistrant digitaalsete õpimängude ning interaktsiooni disaini alal. Oma bakalaureuse tegi ta digitaalse disaini alal (filminduses täpsemalt). Varem on ta olnud kolm aastat õpetaja ingliskeelses eelkoolis. Shao hüüdnimi on Phebe ning Proovikivi platvormi mängustamise kallal töötab ta ülikooli praktikaprogrammi raames.
Yiting Xu
Roll: UI & mängustamine
Yiting on samuti magistrant digitaalsete õpimängude ning interaktsiooni disaini alal Tallinna Ülikoolis. Bakalaureusekraadi tegi ta filosoofia alal ning on õpetanud programmi Philosophy for Children (P4C). Yiting aitab Proovikivi platvormi mängustamise kontseptsiooni luua ülikooli praktikaprogrammi raames.
Programmeerijad:
Ivar Vipper, Antoine Richard ja Christophe De Giorgi on kõik backend arendajad, kes liitusid Proovikiviga ühelemeie esimestest häkatonidest, milles osalesime. Kuna hetkel on suurem fookus läinud Proovikivi platvormi kontseptsiooni ning disaini arendamisele koosloomes partnerite ja potentsiaalsete kasutajatega, siis ootavad programmeerijad oma järge ning kindlasti otsime selles osas lisajõude – näiteks eriliselt frontend arendajat!
Kokkuvõtteks
Selline ongi meie peamiselt vabatahtlikest koosnev tiim, kellega koos Proovikivi platvormi arendame. Kui mõned suurfirmad ja algatused on alguse saanud garaažist või üliõpilaslinnaku toast, siis ega Proovikivi platvorm selles osas palju erine! Tegutseme kõik muude tööde või õpingute kõrvalt ja oleme kohtunud erinevatel viisidel – ülikoolis, häkatonidel, juhuslikult – just nii nagu ühele uuele algatusele kohane, mistõttu on meiega olnud mingi etapil ka erinevad inimesed. Lisaks on eriline see, et algusest peale on meie väike platvormi tiim olnud väga rahvusvaheline. Kui nüüd ausalt tunnistada, siis oleme tõesti mõelnud, et see võiks olla rahvusvaheline – ja ka praegune info võiks olla üleval nii eesti kui inglise keeles, aga kuskilt tuleb ju alustada ning usume, et see kõik on veel ees. 🙂