2023-2024. õ-a. “Koos suudame” konkursi võitjad
2023-2024. õ-a. “Koos suudame” konkursile esitati 28 tööd, sealhulgas 7.-9. klasside arvestuses 8 tööd ja 10.-12. klasside arvestuses 20 tööd. Loe, milliseid töid žürii esile tõi.
2023-2024. õ-a. “Koos suudame” konkursile esitati 28 tööd, sealhulgas 7.-9. klasside arvestuses 8 tööd ja 10.-12. klasside arvestuses 20 tööd. Loe, milliseid töid žürii esile tõi.
Veebruaris oli Proovikivi partneriks MTÜ Skill Millile ja aitas korraldada koolitust “Rohepööre linlasele”. Haarasime võimalusest hea meelega kinni, sest nägime, et selline koolitus pakuks meie kogukonnale kindlasti huvi…
“Koos suudame 2023-2024” konkurss toimub see aasta Tallinna Ülikooli ELU tudengitega koostöös juba kolmandat aastat. Mitmed üliõpilased valisid ELU laiast projektide repertuaarist just Proovikivi, sest sarnaselt haridusalgatuse endaga soovisime õppetöö käigus midagi praktilist ära teha.
Ka 2023-2024 õ.-a. korraldab Siseministeerium koostöös Proovikiviga “Koos suudame” konkurssi, mille raames ootame 7.-12. klassi noori looma projekte oma kogukonna või laiemalt ühiskonna hüvanguks.
Oleme tudengeid kaasanud Proovikivi algatusse algusest peale. Selle õppeaasta jooksul oli projektis 12 tudengit. Siinkohal jagame ELU projekti raames osalenute mõtteid projektist.
Juba teist aastat on Proovikivi partneriks Siseministeeriumile “Koos suudame” konkursi korraldamisel. Sellel aastal…
Sel õppeaastal ootame samuti noorte lahedaid ideid ja projekte, mis muudavad oma kodukohta ja maailma paremaks, lahendades mõnda olulist probleemi. Igaüks meist saab teha midagi, millel on positiivne mõju – mis saab olema sinu mõjus algatus?
9. juuni 2022 tähistasime kooliaasta lõppu ja tunnustasime “Koos suudame” konkursi võitjaid koostöös Siseministeeriumiga. Sündmusel esitasid kõik tunnustuse saanud meeskonnad oma projekte, kõne pidas Siseministeeriumi asekantsler Raivo Küüt ning viimasena toimus ideekohvik, kus noored said arutleda…
Kevadel 2022 oli Proovikivis praktikal 2 andragoogika tudengit – Marina ja Kaire, – kes tegelesid nii arendustöö kui koolitamisega. Andsime neile “vabad käed” ja pakkusime tuge erinevate tegevuste planeerimisel ning läbiviimisel. Loe, mida nad tegid!
8.02.2022 toimus Proovikivi inspikas ehk inspireeriv sündmus noortele ja nende juhendajatele, kes Proovikivi väljakutsetes osalevad ja projekte teevad. Tutvustasime rohenügimise, ringmajanduse ja vaimse tervise väljakutseid ning…
Proovikivi kooliaasta algas tegusalt: alustasime septembris taas õpetajatele ja noorsootöötajatele suunatud innovatsioonilaboriga; sel aastal teeme esmakordselt koostööd Siseministeeriumiga konkursi “Koos suudame” raames; magistritööd on kirjutamas meiega koostöös 3 uut tudengit; veebiplatvormiga oleme jõudnud tehnilise arenduse faasi, kuid väga palju on veel teha.
“Koos suudame” konkurss on suurepärane võimalus noortele ja nende juhendajatele, kes Proovikivi väljakutsetes osalevad ning oma kogukondades ägedaid projekte teevad, saada oma tubli töö eest ka kooliaasta lõpus tunnustus! Konkursi eesmärk on innustada 6.-12. klassi noori koostööle, et end üheskoos proovile panna ja mõelda oma kogukonna või kasvõi kogu ühiskonna probleemidele ning sellele, kuidas neid…
Möödunud õppeaastal osales meie algatuses ühel või teisel viisil kokku 80+ tudengit. Nendest 3 tegid magistritööd, 3 olid vabatahtlikud ja ülejäänud osalesid Tallinna Ülikooli ELU kursuse raames erinevate projektidega. Magistrandid Vishnuraj Maniyil ( Digitehnoloogiate instituut, TLÜ) – tegi magistritöö teemal “Designing in Troubled Waters: Bringing Design Thinking to a Project Based Learning Program” (leitav siit).…
Proovikivi programmis osalenud õpetaja Merlin Jalajas Tallinna Kristiine Gümnaasiumist võttis vapralt 2021 a kevadel koos oma 6. klassiga ette Proovikivi tulevikuhariduse väljakutse. Merlin kasutas projektipõhise õppe algfaasis õpilastega Tallinna Ülikooli tudengi Vishnu Raj’i loodud disainmõtlemise tööriista nimega “emotsioonikaart”, mis osutus populaarseks nii õpilaste kui teiste õpetajate hulgas (joonis 1). See andis õpilastele võimaluse hinnata erinevaid…
2020-2021 õppeaastal osalesid hoolimata koroona-olukorrast Proovikivi innovatsioonilaboris Suvemäe Kooli õpetajad Anna ja Sandra. Innovatsioonilabor ja projektipõhine õpe, kus tegeletakse eluliste väljakutsetega, oli nende jaoks uus. Selles vestlussaates jagavad Anna ja Sandra oma mõtteid. Põnevat kuulamist!
Autor: Julia Smirnova Proovikivi programmi raames me viisime 7-8. klassi õpilastega ellu suuremahulise projekti “Maailmamuutjad või Changemakers”. Me valisime kaks väljakutset nende hulgast, mida Proovikivis pakuti: Kas jäätmeteta elustiil on võimalik? Mida teha selleks, et ühiskond oleks sidus? Me otsustasime, et vabatahtlik tegevus saab olema osa meie töövahenditest. Projekti eesmärk esimesel etapil oli propageerida ökoloogiliselt puhast elustiili kui…
My name is Vishnu Raj Maniyil. I am a MSc Human computer Interaction student at School of digital technologies at Tallinn University. Firstly, I would like to share that it was a privilege to be part of Proovikivi and conduct my research part of my masters degree thesis and contribute to the team and the…
3. juunil toimus esimest korda Proovikivi projektide laat, kus õpilastel (sh tudengitel) oli võimalus esitleda neid projekte, millega nad sel õppeaastal tegelesid. Esitlemisele tuli 7 projekti ja ülekaalukalt oli esindatud Sindi Gümnaasiumi 10. klass (4 projektiga). Projektide nimekiri: Rahatarkus (vaata esitlust) – Oliver Tisler, Andres Juht, Tristan Paeorg, Theo Bartosik – Suvemäe kool Maailmamuutjad või…
21. jaanuaril alustas Proovikivi innovatsioonilaboris uus grupp õpetajaid, huvijuhte ja seekord ka üks muuseumipedagoog. Samal ajal jätkab ka esimene lend projektide elluviimist ning osaleb jõudumööda edasi koosloomegruppides. Uude gruppi registreeris algselt 19 inimest, aktiivselt laboris osalema jäi 13 inimest. Kuna koolitus oli veebipõhiselt plaanitud, siis meile suureks rõõmuks tulid osalejad “kohale” üle Eesti, samuti nii…
Tallinna Ülikooli tudengid Silvia ja Kadi, kes osalesid Proovikivis ülikooli ELU aine raames, räägivad projektiõppes saadud kogemusest. Nende valitud väljakutseks oli vaimse tervise teadlikkuse tõstmine ühiskonnas ja õpetajatele koolituste koostamise algatamine. Kuidas Sa Proovikivisse sattusid? Kadi: Proovikivist teadsin juba varem ja kui oli ülikoolis vaja ELU aine raames valida endale projekt, siis avastasin enda rõõmuks,…
Uurisime Järveotsa Gümnaasiumi õpetajatelt Hellelt ja Rutilt, milline on nende kogemus Proovikivis projektiõppega. Helle ja Ruti alustasid oma väljakutsega 2020 kevadel. Miks liitusite Proovikiviga (GTL Laboriga)? Helle: Meie kooli õppejuht saatis koolituse info ja õpilastega millegi uue katsetamine tundus mulle põnev väljakutse. Ruti: Mind kutsusid GTL Laborisse kolleegid, sealt sain ideid, kuidas projektiõpet oma koolis…
Esimesed julged on liitunud! 3. oktoobril alustas õpetajatele ning noorsootöötajatele mõeldud Proovikivi innovatsioonilabor ehk täienduskoolitus, mis järgib Tallinna Ülikooli EDUlab mudelit. See on koht, kus õpime projektipõhist õpet rakendama, loome koos uusi vahendeid, uurime ja katsetame. Miks innovatsioonilabor ja mitte tavapärane täienduskoolitus? Innovatsioonilaboris on kokku põimitud mitmed aspektid. Ühest küljest õpitakse projektipõhist õpet rakendama, teisalt…
2. oktoobril toimus Proovikivi avaüritus, mille viisime läbi Zoomi ja Facebook live’i kaudu. Avaüritusel tutvustasime Proovikivi visiooni ning meie partnerite poolt loodud uusi väljakutseid ehk proovikivisid, mis ootavad noorte põnevaid lahendusideid. Rääkisime ka sellest, mida Proovikivi programm annab õpetajatele, noortele ja noorsootöötajatele. Ülekannet vaatas Facebooki vahendusel kokku 114 inimest ning Zoomis liitus veel u. 20-30…
Meie viimane kohtumine koolidega – Paide Gümnaasium ja Järveotsa Gümnaasium – toimus 28. mail. Seekordsel kohtumisel osalesid mõlema kooli õpilased ja õpetajad. Sessiooni viisid läbi Maarja ja Michaela. Eesmärk Kui eelnevalt olime teinud sissejuhatavaid fookusgrupiintervjuusid, et õpilasi ja õpetajaid kui platvormi kasutajaid tundma õppida, siis seekord oli meil plaanis midagi töötoa-laadset. Meie eesmärk selle sessiooniga…
Jätkame oma veebiplatvormi koosloomeblogi seeriaga ja täna tutvustame teile meie veebiplatvormi meeskonda. Igaks juhuks tuleb kohe ka ära märkida Proovikivi veebiplatvormi all ei mõtle me praegust veebilehte – see sai loodud ajutisena (WordPressi baasil) selleks, et saaksime infot jagada ja mõningaid ideid valideerida. Proovikivi veebiplatvorm saab olema tehniliselt ja kontseptsuaalselt palju keerukam ning seetõttu on…
Tänases blogipostituses tutvustame teile Proovikivi koosloome koole – neid vahvaid õpetajaid ja õpilasi, kes meiega koos HITSA, Startup Estonia ja Tallinna Ülikooli koosloome pilootprojektis osalevad. Järveotsa gümnaasium 800 õpilasega kool asub Harku järve ääres Haabersti linnaosas. See on kool, kus väärtustatakse üksteisest hoolivat ning turvalist töö- ja suhtlemiskeskkonda ning ollakse avatud uuendustele, kuid säilitatakse ja…
Sellel kevadel osaleme Proovikiviga HITSA, Tallinna Ülikooli ja Startup Estonia koosloome programmis. Koosloome? Mis see veel on? Koosloome sõna võib esmapilgul tunduda võõrastav. Tegelikult tähendab see lihtsalt millegi koos loomist, umbes nagu siis, kui kahekesi koos süüa valmistada. Igaüks saab midagi teha – näiteks juurvilju hakkida, retsepti ette lugeda, midagi kokku segada – ja lõpptulemuseks…
Oleme käinud pikki radu siia ja sinnapoole, kuid nüüd lõpuks on meie kodulehel aeg end teistele näidata. Leht on mõistagi nagu Tallinna linn, mis kunagi valmis ei saa – ikka ja alati on midagi, mida täiendada, kohti kust nokitseda. Ole esimeste seas, kes kõik seni ehitatud kohad läbi uudistab ja arvamust avaldab, mis on hästi…