Möödunud õppeaastal osales meie algatuses ühel või teisel viisil kokku 80+ tudengit. Nendest 3 tegid magistritööd, 3 olid vabatahtlikud ja ülejäänud osalesid Tallinna Ülikooli ELU kursuse raames erinevate projektidega.
Magistrandid
Vishnuraj Maniyil ( Digitehnoloogiate instituut, TLÜ) – tegi magistritöö teemal “Designing in Troubled Waters: Bringing Design Thinking to a Project Based Learning Program” (leitav siit). Vishnu osales Proovikivi innovatsioonilaboris, kus pani kokku esmase disainmõtlemise tööriistakasti, mis toetab õpetajat ja noorsootöötajet projektipõhise õppe läbiviimisel ja Proovikivi väljakutsete lahendamisel.
Maeesa Ayesha (Haridusteaduste instituut, TLÜ) – tegi magistritöö teemal “Developing a self-reflection tool for inclusive classrooms: a case study”, mille uuris ja arendas edasi SOLO-taksonoomial põhinevat refleksioonitööriista. Refleksioon on oluline osa igasugusest õppeprotsessist ning seda ka projektipõhises õppes. Maeesat huvitas eriliselt, kuidas selline tööriist aitab nn nõrgemaid õpilasi. Tema magistritöö on leitav siit, infolehega saab tutvuda siit ja väljatöötatud tööriistale pääseb ligi võttes ühendust Anuga (tammele(ätt)tlu.ee), kes on valmis tegema ka koolitusi ja nõustamist.
Alina Koliada (Haridusteaduste instituut, TLÜ) – uuris, kuidas õpetaja enda praktikat uurib ja kuidas see tema töös aitab.
Neil olid abis eesti keelt kõnelevad tudengid Maarja Männik ja Katriina Tilk, kes aitasid tõlketööga. Õppeaasta alguses lõid nad kõik koos Proovikivi innovatsioonilaborit tutvustava video.
Lisaks on kaasa löönud Hanna Gerta Alamets, kes on abistanud platvormi töörühmas ja juhtides ühte ELU projekti. Suvi 2020 lõid kaasa ka teised vabatahtlikud tudengid platvormi meeskonnas.
ELU-kursuse raames lõid tudengid järgnevaid projekte
I poolaasta
Rühm 1 “Tervislik eluviis” otsustasid teha projekti seoses Proovikivi tervisliku toitumuse väljakutsega ning põimisid juurde ka vaimse tervise aspekti. Projekti raames loodi Instagrami konto, mille kaudu noori inspireerida. Vaata plakatit ja loe rühmatöö portfooliot.
Rühm 2 “Vaimne tervis” lõi Proovikivi lehele vaimse tervise teemalise väljakutse, kirjutasid Eesti Päevalehte artikli tudengite vaimse tervise ja õppimise teemal ning uurisid võimalust luua koolitus õpetajatele. Loe lähemalt projekti portfooliost.
Rühm 3 “Teadlik demokraatia” püüdis paremini lahti mõtestada demokraatia ja kodanikuaktiivsuse ideid ning seeläbi noorte teadlikkust ning osalust suurendada. Projekti raames loodi väljakutse ja videoklipp. Väljakutse vajab veidi muutmist ning seejärel paneb Proovikivi tiim selle ka oma kodulehele üles.
ELU projekt “Kestlik areng ja üksikisik” , mille raames lõid tudengid persoonad ja andsid soovitusi seoses plaanitava platvormiga – vaata dokumenti.
II poolaasta
Rühm 1 “Vaimne tervis ja kiusamine” lõid kiusamise ennetamiseks töötoa, mida saavad läbi viia nii õpetajad kui ka noorsootöötajad või vanemad noored ise. Vaata esitlust, loe lisa portfooliost, ning vaata töötoa veebilehte, kust leiad kõik juhendid ja materjalid töötoa läbiviimiseks.
Rühm 2 “Juhendmaterjalid” lõi Proovikivi õpetajatele ja noorsootöötajatele metoodiliste materjalide kogu, et toetada üldpädevuste arengut ja kasutada projeltipõhise õppe protsessis – seetõttu on ka sobilikud projektifaasid iga meetodi juures välja toodud. Loe tudengite portfooliot ja tutvu meetodite ja materjalide koguga.
Rühm 3 “Taaskasutus” tegevuse eesmärgiks oli läbi projektipõhise õppe julgustada noori uurima ja avastama taaskasutuse võimalusi, et üheskoos leida erinevaid lahendusi toote jagamiseks või töötlemiseks eesmärgiga anda sellele uus kuju või uus kasutusviis. Taaskasutuse teema oli valitud Proovikivi väljakutsete hulgast. Projekti olid kaasatud lapsed ja noored vanuses 1-19. Lastel ja noortel oli vabadus projekti jooksul otsustada ja lahendada erinevaid ülesandeid, samuti keskkonna ning taaskasutuse teemalisi ideid. Loe lisa portfooliost ja vaata ka ühe projekti raames valminud videot.
Projekti “KAE-ELU II – Unistades jätkusuutlikust tulevikust” raames lõid tudengid nn mini-väljakutseid meie uue platvormi kontseptsiooni arvestades. Mini-väljakutsed on indiviididele suunatud ning peaksid aitama igaühel panustada kestlikku arengusse.
Täname kõiki juhendajaid!
Tudengeid juhendasid magistritöödes David Lamas, Maarja Hallik, Merike Saar, Anu Tammeleht ja Tiiu Tammemäe. ELU projekties olid juhendajateks Merike Saar, Anu Tammeleht, Maarja Hallik, Mihkel Kangur, Liisa Piisepp ja Hanna Gerta Alamäe. Aitäh kõigile juhendajatele!