21. jaanuaril alustas Proovikivi innovatsioonilaboris uus grupp õpetajaid, huvijuhte ja seekord ka üks muuseumipedagoog. Samal ajal jätkab ka esimene lend projektide elluviimist ning osaleb jõudumööda edasi koosloomegruppides.
Uude gruppi registreeris algselt 19 inimest, aktiivselt laboris osalema jäi 13 inimest. Kuna koolitus oli veebipõhiselt plaanitud, siis meile suureks rõõmuks tulid osalejad “kohale” üle Eesti, samuti nii venekeelsete kui eestikeelsete koolide õpetajaid.
Kogemuste jagamine on väärtuslik
Tänu esimese lennu tagasisidele tegime muudatusi ka II lennu kursuse ülesehituses ja materjalides – näiteks lihtsustasime oslajete refleksioonivormi ja ‘uuriva praktiku tabelit’ iseseisva töö analüüsimiseks, tegime teooria osa lühemaks ja võtsime rohkem aega aruteludeks ning kogemuste jagamiseks. Osalejad on ka korduvalt öelnud, et just kogemuste jagamine on eriliselt väärtuslik.
Mis üllatas uue grupi puhul, oli projekti-ideede rohkus ja valmisolek seda kõike ellu viia. Proovikivi koolitustiimi väljakutse on olnud aidata neid ideid vormida nii, et need sobituksid projektipõhise õppe raamistikku. Projektipõhise õppe puhul on oluline, et õpilasele / noorele jääb vabadus oma enda ideid ellu viia ja vastutust võtta – samas on aga mõistetav, et õpetaja poolt pakutud idee on samuti väärtuslik ja tema roll on õpilasi suunata. Sellisel juhul tuleb leida ‘kuldne kesktee’. Meile tundub, et seni on kõik sellega hakkama saanud omal viisil ning loomulikult harjutamine teeb meistriks.
II lend integreerus ilusti ka sügisel alustatud koosloome-mentorgruppidesse, kus Tallinna Ülikooli tudnegitega on fookuses uuriva õpetaja töövahenditie kasutamine, SOLO-taksonoomia baasil refleksioonitööriista väljatöötamine ning disainmõtlemise tööriistakasti loomine.
Distantsõpe on olnud keeruline
Saranaselt eelmise grupiga, on ka selle grupi jaoks pandeemia suureks takistuseks olnud, kuna õppetööd tuleb läbi viia distantsilt ja mitteformaalse haridusega on noored sel perioodil veelgi vähem kokku puutunud. Ei saa ju projekte ette võtta, kui lapsed-noored kohal ei käi või videotunni ajal tähelepanu hajub ja rühmatöö ei suju. Üha enam on Proovikivi tiimile saanud selgemaks, et peame arendama veebipõhiseid materjale ja projektipõhise õppe metoodikat, mida saaks kasutada distantsilt. Seda plaanimegi edaspidi rohkem teha.
Projektide laat ja kooliaasta lõpetamine
Innovatsioonilabori lõpetame ametlikult 12. juunil kell 12. aastalõpu seminariga, kus võtame aasta kokku, tutvustame tudengite ja osalejatega koos loodud materjale ja arutame, kuidas Proovikivi veelgi kasulikumaks teha.
3. juunil kell 14.00-15.30 on aga võimalus osaleda Zoomi ja Facebook live’i kaudu Proovikivi projektide laadal, kus õpilased/noored ise tutvustavad, milliseid projekte nad sel õppeaastal teinud on.
Liitu üritusega Facebookis (https://fb.me/e/7PyaWmYNy) või Zoomis (https://bit.ly/3faKaPN)