Meie viimane kohtumine koolidega – Paide Gümnaasium ja Järveotsa Gümnaasium – toimus 28. mail. Seekordsel kohtumisel osalesid mõlema kooli õpilased ja õpetajad. Sessiooni viisid läbi Maarja ja Michaela.
Eesmärk
Kui eelnevalt olime teinud sissejuhatavaid fookusgrupiintervjuusid, et õpilasi ja õpetajaid kui platvormi kasutajaid tundma õppida, siis seekord oli meil plaanis midagi töötoa-laadset. Meie eesmärk selle sessiooniga oli saada õpetajatelt ning õpilastelt sisendit teatud wireframe‘ide osas.
Kuna oli endiselt koroona-aeg, siis pidime mõtlema, kuidas töötuba Zoomi kaudu läbi viia. Olime varasemalt UX-tiimiga kohtunud Startup Estonia poolt mentori Helen Kokk’iga ning saime temalt päris häid näpunäiteid. Näiteks soovitas Helen kasutada värvilisi taustu ning püüda luua rõõmus atmosfäär. Inimeste rahulolu olevat võimalik lugeda naeratustega – mida rohkem su osalejad naeratavad, seda paremini nad end tunnevad.
Pärast sissejuhatust, kus tutvustasime eesmärki, olemasolevaid wireframe‘e ja tänase sessiooni plaani, asusime tööle joonistamise kallal. Palusime osalejatel eelnevalt varuda paberit, värvilisi pliiatseid või vildikaid, kääre jms.
Mida õppisime?
Üks asi, mida sellest sessioonist õppisime, oli see, et liiga palju ei tasuks üheks sessiooniks planeerida. Tahtsime töötada päris mitme wireframe‘i kallal ja seetõttu jäi igaühe jaoks päris vähe aega. Nii õpilastel kui õpetajatel oli alguses raske aru saada, mida neilt ootasime ja ei julgetud eriti kohe joonistama hakata. Lõpuks ikka sai kiirustades midagi tehtud.
Üks asi, mida õpetajad ütlesid, oli see, et nad oleks meie poolt palju konreetsemaid wireframe‘e oodanud – nii oleks lihtsam ette kujutada, ise juurde lisada või tagasisidet anda. Meie aga mõtlesime, et mida vähem ette anname, seda enam julgevad osalejad oma loovuse vallal lasta.
Sellest hoolimata tundus meile, et saime nii õpetajatelt kui õpilastelt mõned huvitavad ideed! Sessiooni lõpus tänasime kõiki ning otsustasime luua Facebooki-grupi, mis tulevikus aitaks taas kontakti saada ning koosloomega jätkata.
Kokkuvõte
Koosloome, eriti koosloome koroona-ajal, oli väga huvitav kogemus. Saime esmase kogemuse ning isegi, kui tundus, et ei jõudnud kuigi kaugele (meil olid veidi liiga ambitsioonikad eesmärgid), siis tegelikult olid kõik kokkupuuted õpilaste ja õpetajatega väga kasulikud. Saime ka aru, et pigem tuleks edaspidi hästi konkreetse eesmärgiga tegevusi planeerida – näiteks keskenduda ühele wireframe‘ile või funktsioonile. Loodame uuel õppeaastal kindlasti koosloomega ja kogemuste omandamisega jätkata!
Suur tänu, Startup Estonia, HITSA ja Tallinna Ülikool, meid pilootprojekti kaasamast!
Suur tänu Järveotsa Gümnaasiumile ja Paide Gümnaasiumile olemast meiega koos julged katsetajad!